U ovom blogu vam donosimo koje su to kategorije mirisa.
Parfem nije samo još samo jedan, sasvim običan modni dodatak. On je nešto mnogo više od toga; lični potpis, navika, i podsjetnik na razne lijepe uspomene na koje Vas svojim mirisom slučajno podsjeti. Sama percepcija mirisa bazirana je na emociji, sjećanjima i mašti.
Kada dođe vrijeme i kada odlučite da želite zamjeniti svoj omiljeni parfem nekim drugim, uzbudljivijim, kako odabrati parfem koji ćete podjednako voljeti i koji će Vam također donijeti mnoštvo lijepih momenatau, a da ipak unese svježinu i novitet, te prijatnu promjenu? Idealna, prava i sigurna preporuka sigurno ne postoji, jer takvu odluku donose isključivo Vaša čula a mi ćemo Vam u sljedećim redovima pokušati olakšati odabir.
Trendovi i moda se jako brzo mjenjaju i na tržištu nam iz dana u dan pristiže sve veći broj novih parfema ali se ne može reći da su stari izašli iz mode. Naprotiv, stariji parfemi su mnogo cjenjeniji, a postoje i ljudi koji decenijama koriste jedan parfem i koji je biraju cijenu kada je njihova omiljena nota u pitanju, tako da ste što se parfema tiče, uvijek u trendu. Svima nam je već poznato da se parfemi koriste još od u periodu drevnih Egipćana, Grka i Rimljana koji su veliki značaj pridavali mirisima i određenim biljkama čija su mirisna ulja proizvodili. U nastavku detaljnije o tome koje su to kategorije mirisa.
Koncentracija parfema u bočici
Extrait de parfum Parfem, poznat i kao extrait de parfum ili čisti parfem, ima najveću koncentraciju mirisa. Parfem sadrži 15% do 40% mirisa, ali uglavnom je koncentracija između 20% i 30% odrednica većine parfema. Od svih tipova mirisa, extrait de parfum traju najduže; obično šest do osam sati, a neki čak i preko 24h. Oni obično imaju i najvišu cijenu. Također postoje razlike između ženskih i muških extrait de parfum: ženski obično imaju raskošnije i intenzivnije note.Glavne kategorije mirisa
Eau de Parfum Nakon parfuma, eau de parfum (EDP) ima sljedeću najveću koncentraciju mirisa – između 15% i 20%. Eau de parfum u prosjeku traje četiri do pet sati. Što se cijene tiče, nešto malo manja mu je cijena u odnosu na gore navedenu vrstu. Eau de toilette – toaletna voda Eau de toilette (EDT) ima koncentraciju mirisa između 5% i 15%. Jeftiniji je od EDP i vrlo je popularan. EDT miris obično traje dva do tri sata. Eau de cologne – kolonjska voda Eau de cologne, ili EDC, ima znatno nižu koncentraciju mirisa od gore navedenih vrsta parfema. EDC ima koncentraciju mirisa od 2 do 4% i visoku koncentraciju alkohola. Jeftiniji je od drugih vrsta mirisa, i traje jako malo. Eau fraiche Eau fraiche sličan je eau de cologne po tome što će miris obično trajati i do dva sata. Eau fraiche ima još nižu koncentraciju mirisa nego eau de cologne, obično samo 1% do 3%.Razvrstavanje parfema po boji pakovanja
U parfemskoj industriji postoje neka nepisana pravila kada se radi o odabiru parfema, a razvrstavanje po boji je jedno od njih;- smeđa – drvenaste note
- ljubičasta i tamnoplava – orijentalni mirisi
- žuta – svježina i lakoća
- crvena i crna – snažne i odvažne note
- bijela ambalaža – puderasti mirisi
- sveijtloplava – citrusni i osvježavajući
- zelena – osvježavajući
- svjetloružičasta – cvjetni
- intenzivno ružičasta – cvjetni i slatki