Kategorije mirisa

U ovom blogu vam donosimo koje su to kategorije mirisa. Parfem nije samo još samo jedan, sasvim običan modni dodatak. On je nešto mnogo više od toga; lični potpis, navika, i podsjetnik na razne lijepe uspomene na koje Vas svojim mirisom slučajno podsjeti. Sama percepcija mirisa bazirana je na emociji, sjećanjima i mašti. Kada dođe vrijeme i kada odlučite da želite zamjeniti svoj omiljeni parfem nekim drugim, uzbudljivijim, kako odabrati parfem koji ćete podjednako voljeti i koji će Vam također donijeti mnoštvo lijepih momenatau, a da ipak unese svježinu i novitet, te prijatnu promjenu? Idealna, prava i sigurna preporuka sigurno ne postoji, jer takvu odluku donose isključivo Vaša čula a mi ćemo Vam u sljedećim redovima pokušati olakšati odabir. Trendovi i moda se jako brzo mjenjaju i na tržištu nam iz dana u dan pristiže sve veći broj novih parfema ali se ne može reći da su stari izašli iz mode. Naprotiv, stariji parfemi su mnogo cjenjeniji, a postoje i ljudi koji decenijama koriste jedan parfem i koji je biraju cijenu kada je njihova omiljena nota u pitanju, tako da ste što se parfema tiče, uvijek u trendu. Svima nam je već poznato da se parfemi koriste još od u periodu drevnih Egipćana, Grka i Rimljana koji su veliki značaj pridavali mirisima i određenim biljkama čija su mirisna ulja proizvodili. U nastavku detaljnije o tome koje su to kategorije mirisa.
kategorije mirisa

Koncentracija parfema u bočici

Extrait de parfum Parfem, poznat i kao extrait de parfum ili čisti parfem, ima najveću koncentraciju mirisa. Parfem sadrži 15% do 40% mirisa, ali uglavnom je koncentracija između 20% i 30% odrednica većine parfema. Od svih tipova mirisa, extrait de parfum traju najduže; obično šest do osam sati, a neki čak i preko 24h. Oni obično imaju i najvišu cijenu. Također postoje razlike između ženskih i muških extrait de parfum: ženski obično imaju raskošnije i intenzivnije note.

Glavne kategorije mirisa

Eau de Parfum Nakon parfuma, eau de parfum (EDP) ima sljedeću najveću koncentraciju mirisa – između 15% i 20%. Eau de parfum u prosjeku traje četiri do pet sati. Što se cijene tiče, nešto malo manja mu je cijena u odnosu na gore navedenu vrstu. Eau de toilette – toaletna voda Eau de toilette (EDT) ima koncentraciju mirisa između 5% i 15%. Jeftiniji je od EDP i vrlo je popularan. EDT miris obično traje dva do tri sata. Eau de cologne – kolonjska voda Eau de cologne, ili EDC, ima znatno nižu koncentraciju mirisa od gore navedenih vrsta parfema. EDC ima koncentraciju mirisa od 2 do 4% i visoku koncentraciju alkohola. Jeftiniji je od drugih vrsta mirisa, i traje jako malo. Eau fraiche Eau fraiche sličan je eau de cologne po tome što će miris obično trajati i do dva sata. Eau fraiche ima još nižu koncentraciju mirisa nego eau de cologne, obično samo 1% do 3%.

Razvrstavanje parfema po boji pakovanja

U parfemskoj industriji postoje neka nepisana pravila kada se radi o odabiru parfema, a razvrstavanje po boji je jedno od njih;
  • smeđa – drvenaste note
  • ljubičasta i tamnoplava – orijentalni mirisi
  • žuta – svježina i lakoća
  • crvena i crna – snažne i odvažne note
  • bijela ambalaža – puderasti mirisi
  • sveijtloplava – citrusni i osvježavajući
  • zelena – osvježavajući
  • svjetloružičasta – cvjetni
  • intenzivno ružičasta – cvjetni i slatki
kategorije mirisa

Citrusni mirisi

Citrusni mirisi su energetski i osvježavajući mirisi s notama limuna, bergamota, naranče, grejpa koji će Vas uvijek osvježiti. Citrusne note limuna, naranče, bergamota, grejpfruta ili mandarine uz dodane cvjetne note će vas također i razvedriti! Koristite ih za svaki dan, bilo da ste krenuli u šetnju, u kupovinu, izlazak s prijateljima ili ste krenuli na zabavu.

Cvijetni mirisi

Cvijetni mirisi su slatki, romantični i uvijek pravi izbor za romantične večeri i sastanke. Cvijetni parfemi također uvijek odišu romantikom senzualnoćšu i svježinom zajedno. Dobar su odabir u svim sezonama.

Voćni i slatkasti mirisi

Voćni i slatki mirisi bude u nama sjećanja na djetinjstvo, bezbrižne dane pune igre. U takvim mirisima skrivaju se note sočnog voća, čokolade, pralina i često se miješaju s notama cvijeća te stvaraju atraktivan miris. Također, u ovakvim vrstama parfema možete u sastavu često pronaći i vaniliju. Pretežno se koriste zimi kada je vani hladno, snijeg i siva atmosfera – tada nam ovi slatkasti mirisi unesu toplinu i lijepo raspoloženje, ali se također mogu koristiti u svim sezonama kao parfem za večernji izlazak. Nadamo se da sada imate širu sliku o tome koje su to kategorije mirisa. Pogledajte naš izbor parfema OVDJE.

Posljednji članci