Miris i privlačnost

Poznato je da ljubav može uticati na cijelo naše tijelo i tjelesni sistem, a pogotovo na sva naša osjetila. Međutim, istraživanja su otkrila da veliki dio naše ‘uspješnosti’ u vezi i privlačnosti ovisi o čulu njuha i mirisima. Miris i privlačnost su povezani na mnogim nivoima. Studija u jednom naučnom časopisu istraživala je razliku između veza ljudi koji imaju čulo mirisa. I onih koji su rođeni bez razvijenog čula. Istraživanje je dokazalo da su osobe bez čula mirisa bile manje društvene i nesigurnije. Kod muškaraca je bilo vidljivo da imaju manje žena uz sebe. Muškarci s ošijim čulom mirisa imali su otprilike dvije veze, a oni s normalnim osjetilom najmanje deset. Objašnjenje za to je da su muškarci bez osjetila mirisa manje avanturistički nastrojeni. Te zabrinuti za to kako ih drugi vide te su jako, jako nesigurni.
Miris i privlačnost
Ni Vi ne možete zamisliti spremiti se za izlazak i ne staviti parfem? Ništa čudno, kažu znanstvenici koji su u novom istraživanju otkrili kako nas parfem doista može proljepšati. A ugodan miris, prema rezultatima istraživanja, žensko lice čine privlačnijim a muško tijelo čini izrazito muževnijim.

Moć parfema

Stručnjaci preporučuju da se parfemi nanose na mjesta gdje pronalazite puls: na vrat, zapešća, stražnja strana koljena. To su ujedno i najtopliji dijelovi na tijelu što znači da će se miris parfema tu najbolje širiti. No nemojte zaboraviti na kosu. No, mnoga slavna lica kad otkrivaju svoje tajne ljepote nerijetko kažu kako omiljeni parfem špricaju po kosi. A za to, naravno, postoji razlog. Dokazano je da će neko prije zapamtiti vaš miris ako ga osjeti u vašoj kosi, Pa ne čudi što posljednjih godina sve popularniji postaju upravo parfemi za kosu. A u prilog im ide i činjenica da se miris duže zadržava na kosi nego na koži.
Miris i privlačnost
Žensko lice kao i tijelo muškarca postaje privlačnije ako je prisutan ugodan miris, navode znanstvenici u novom istraživanju te tvrde kako mirisi mogu promijeniti način na koji poimamo atraktivnost te način na koji gledamo jedni druge. Parfemi i mirisni proizvodi stoljećima su se koristili kao način za poboljšanje cjelokupnog izgleda, a istraživanja su pokazala kako percepcija privlačnosti lica može biti pod utjecajem ugodnih i neugodnih mirisa.
Miris i privlačnost
Međutim, sve do sada nije bilo poznato utječu li mirisi na stvarnu vizualnu percepciju lica ili samo na način kako su lica emocionalno ocijenjena u mozgu. Istraživanje se temelji na principu da ocjenjivanje atraktivnosti i dobi uključuje dvije različite perceptivne metoda obrade: atraktivnost se smatra kao emocionalni proces dok se za procjenjivanje starosti smatra kako je kognitivan proces odnosno racionalan. To upućuje na zaključak da mirisni i vizualni znakovi samostalno utječu na ocjenu privlačnosti lica. Zavodljiva moć parfema odavno je poznata, a parfemska industrija nikad nije prestala tragati za idealnom kompozicijom koja će i muškarce i žene učiniti privlačnijima. Ali ono što je sigurno jeste da nas odabir parfema čini privlačijima u čulima ostalih.

Posljednji članci